A nagy (GD)PR kérdés: hogy küldhetek sajtóközleményt?

A PR szakma egyik alappillére a sajtóval való kapcsolattartás, folyamatosan frissülő sajtólista kezelése, hogy sajtóközleményt vagy épp meghívót küldhessenek a témába vágó szakterületen tevékenykedő újságírónak. GDPR szempontból egy egyszerű sajtólista kezelése is rengeteg kérdést vet fel, hiszen az újságíró neve, e-mail címe, telefonszáma ugyanúgy személyes adatnak minősül, mint bármely más szektorban tevékenykedő személyeknek. A következő GDPR tréningen bővebben is szót ejtünk erről, de összegyűjtöttünk néhány alapelvet, amelyet érdemes betartani a sajtólista kezelése során:

1. A sajtólista mostantól több mint egy egyszerű lista

Fel kell készülni a GDPR elveinek megfelelően, így ha egy újságíró bekéri, hogy milyen adatokat tárolsz róla, akkor azt át kell küldened, és ha él a jogával, hogy azok egy részét vagy egészét törölteti, akkor azt maradéktalanul el kell végezned. Tudom, kiráz a hideg a gondolattól, hogy egy újságíró letiltsa, hogy sajtóközleményt küldj neki, ezért kövesd a következő tanácsot.

2. Releváns listára küldj anyagot

Természetesen mindig érdemes betartani azt a szabályt, hogy csak annak küldj anyagot, akinek az valóban érdekes lehet, de hogy elkerüld, hogy leiratkozzanak a sajtólistádról érdemes még nagyobb figyelmet fordítani rá, hogy a lehető legjobban szűrt listára küldd ki a sajtóanyagot.

3. Légy tudatában a sajtólistádnak

Vezess részletes listát, hogy vissza tudd követni, ki, mikor és hogyan került fel a listádra. Ügyelj rá, hogy a sajtóközlemény kiküldésénél ne láthassák egymás e-mail címeit a fogadók – sajnos bárki hibázhat, figyelmetlenségből BCC helyett CC-be másolja az e-mail címeket, ez adatszivárgásnak minősül. Szóval kapkodás helyett, mindig vegyünk egy mély lélegzetet mielőtt kiküldünk egy anyagot és ellenőrizzük, hogy minden megfelelő.

4. Ne továbbíts sajtólistát

Az ügyfél kommunikációban egy nehézséget okozhat, hogy a jövőben az újságírók adatait egyáltalán nem lehet kiadni, a beleegyezésük nélkül még a megrendelőnek sem. Itt nem csak az e-mail címük vagy telefonszámuk, de már a nevük is ebbe a kategóriába tartozik. Ha az ügyfél megkér, hogy küldd át, hogy kik nyitották meg a sajtóközleményről szóló e-mailt, maximum a sajtóorgánumok listáját küldheted át, de hogy konkrétan ki, azt nem.

5. Készülj fel IT és jogi oldalról

Fontosabb mint valaha, hogy IT és jogi oldalról egyaránt megfelelően felkészült legyen a vállalat, hogy a sajtólisták valóban biztonságosan legyenek tárolva. El kell készíteni az adatkezelési térképet, fel kell mérni, hogy megfelelőek-e a jelenlegi IT biztonsági rendszerek stb.

Ha szeretnéd IT, jog és kommunikációs szempontból egyaránt áttekinteni, hogy felkészült vagy-e a GDPR-ra, akkor várunk szeretettel a következő tréningünkre, ahol kifejezetten HR és kommunikációs példákon keresztül járjuk körbe a GDPR-ra való felkészülés lépéseit.

Jelentkezés

***

Mit nyersz, ha részt veszel a GDPR tréningen?

  • Konkrét feladatlistát a felkészüléshez,
  • kézzelfogható tudást,
  • választ a kérdéseidre,
  • tudni fogod, hogy kezdj neki a felkészülésnek.

Miért jog, IT és kommunikáció?

A GDPR-ra való felkészülés és a megfelelő adatkezelés összetett feladat:

  • IT – hiszen a legtöbb adatkezelés számítógépek segítségével történik, így megfelelően védelmet kell biztosítani az IT rendszereknek.
  • JOG – hiszen meg kell érteni a szabályozást, fel kell térképezni az adatkezeléseket, el kell készíteni a megfelelő dokumentumokat, szerződéseket.
  • KOMMUNIKÁCIÓ – hiszen minden szabályozás és tökéletes IT rendszer mellett a leggyengébb láncszem az ember és megfelelő módon kell a munkatársaknak átadni a szabályozással kapcsolatos munkaköri változásokat.

GDPR tréning céljai:

  • átfogó képet adjon az adatkezelés kapcsán felmerülő új szabályokról,
  • felhívja a figyelmet azokra a sarokpontokra, amelyekre mindenképpen fel kell készülniük a vállalatoknak,
  • a felkészülést támogató feladatlista valamennyi pontjának megértése, hogy a résztvevők fel tudják tárni a hiányosságaikat,
  • a GDPR kapcsán megkövetelt új adatkezelési attitűd ne teherként, hanem lehetőségként álljon a tréningeinken résztvevők előtt.

Milyen kézzelfogható anyagot kapnak a résztvevők?

  • 8 lépéses feladatlistát, amelyen végighaladva ellenőrizni tudják a felkészültségüket.
  • Kérdéskönyvet, amely olyan mélyítő kérdéseket tartalmaz, ami segíti a felkészülést.

A feladatlista rövidített verzióját itt megtalálod: https://gdpr.personar.hu/2017/11/miben-mas-ez-a-trening-mint-a-tobbi/

Ha további kérdésed van, ne habozz, írj nekünk az office.bud@personar.hu címre.

Jelentkezés

Posztolva ekkor: 2018-03-19 itt: Hírek, Tréning

Back to Top

A honlap további használatával elfogadja az alábbiakat: Sütikezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás