Megkaptuk ma a Google csapat levelét, amelyben beszámoltak a GDPR kapcsán felmerülő adatkezelési változásokról. Nézzük a változásokat, és hogy hol lehet bővebben utána olvasni:
1.Frissített EU felhasználók hozzájárulására vonatkozó szabályzat
Meghatározza a közzétételi kötelezettséget és a hozzájárulások megszerzését a végfelhasználóktól. Hogy ez mit jelent? A szabályzat szerint például a hirdetőknek rendelkezniük kell a végfelhasználók hozzájárulásával, hogy személyre szabott hirdetést kapjanak tőlük (pl. remarketing).
2. Szerződési változások
Megváltozott az AdWords-hoz kapcsolodó felhasználói feltételek, amelyet a felhasználói fiókban el kell fogadniuk az azt használóknak. AdWords Customer Match és a Store Sales Direct esetében a Google mint adatfeldolgozó, az AdWords esetében adatkezelőként jelenik meg.
A DoubleClick ls a Google Analytics szerződési feltételei is megváltoztak, amelyet ugyancsak a felhasználói fiókjukban érhetnek a felhasználók.
3. Termékekre vonatkozó változások
Változásokat visznek véghez azokon az oldalakon, ahol megjelennek a Google hirdetések, hogy ne személyre szabott hirdetések jelenjenek meg az oldalakon és hogy kiválaszthassa, milyen harmadik fél mérheti a weboldal forgalmát és hirdethet a weboldalán, applikációjában.
Megtették a szükséges lépéseket a gyermekek személyes adatainak feldolgozásának korlátozására, az egyes tagállamokban.
Egységesítették a hirdetések adatmegőrzését, és új ellenőrzéseket vezetnek be a Google Analytics ügyfelei számára az adatok megőrzésének és törlésének kezelésére.
A privacy.google.com/businesses webhelyen további információ található a Google adatvédelmi irányelveiről, valamint az adatfeldolgozási feltételekről és az adatkezelői feltételekről.
Az online marketinggel foglalkozóknak mindenképpen javasolt átolvasni az új szabályokat és a felmerülő kérdések esetén várunk mindenkit szeretettel az április 5-én megrendezésre kerülő GDPR tréningen.
***
Mit nyersz, ha részt veszel a GDPR tréningen?
- Konkrét feladatlistát a felkészüléshez,
- kézzelfogható tudást,
- választ a kérdéseidre,
- tudni fogod, hogy kezdj neki a felkészülésnek.
Miért jog, IT és kommunikáció?
A GDPR-ra való felkészülés és a megfelelő adatkezelés összetett feladat:
- IT – hiszen a legtöbb adatkezelés számítógépek segítségével történik, így megfelelően védelmet kell biztosítani az IT rendszereknek.
- JOG – hiszen meg kell érteni a szabályozást, fel kell térképezni az adatkezeléseket, el kell készíteni a megfelelő dokumentumokat, szerződéseket.
- KOMMUNIKÁCIÓ – hiszen minden szabályozás és tökéletes IT rendszer mellett a leggyengébb láncszem az ember és megfelelő módon kell a munkatársaknak átadni a szabályozással kapcsolatos munkaköri változásokat.
GDPR tréning céljai:
- átfogó képet adjon az adatkezelés kapcsán felmerülő új szabályokról,
- felhívja a figyelmet azokra a sarokpontokra, amelyekre mindenképpen fel kell készülniük a vállalatoknak,
- a felkészülést támogató feladatlista valamennyi pontjának megértése, hogy a résztvevők fel tudják tárni a hiányosságaikat,
- a GDPR kapcsán megkövetelt új adatkezelési attitűd ne teherként, hanem lehetőségként álljon a tréningeinken résztvevők előtt.
Milyen kézzelfogható anyagot kapnak a résztvevők?
- 8 lépéses feladatlistát, amelyen végighaladva ellenőrizni tudják a felkészültségüket.
- Kérdéskönyvet, amely olyan mélyítő kérdéseket tartalmaz, ami segíti a felkészülést.
A feladatlista rövidített verzióját itt megtalálod: https://gdpr.personar.hu/2017/11/miben-mas-ez-a-trening-mint-a-tobbi/
Ha további kérdésed van, ne habozz, írj nekünk az office.bud@personar.hu címre.
Comments are closed.