Az elmúlt években rengeteg olyan, főleg online kommunikációs eszköz vált a mindennapok eszközévé, amelyek nem egészen felelnek meg a 2018. május 25-én életbe lépő szabályozásnak. Ezért erősen javasolt minden kommunikációs szakembernek, hogy értse és magának tudja a szabályozás kapcsán felmerülő változásokat, amik érinti a szakterületét.
Az eddig megszervezett tréningjeinken mindig vegyes volt a résztvevők köre és kirajzolódtak azok a területek, amelyek igénylik, hogy csak a saját példáikon keresztül foglalkozzunk a felkészülés lépéseivel. Ilyen a marketing, reklám, PR, azaz a kommunikációs szakma is.
Általában az alábbi kérdések merülnek fel a tréningjeink során a kommunikációs szakemberek részéről:
- Hogyan tudom a meglévő hírlevél adatbázisomat megfeleltetni a GDPR-nak?
- Milyen módon küldhetek hírlevelet az ügyfelem kérésére, az Ő általa birtokolt adatbázisra?
- Kezelhetem az ügyfeleim Facebook oldalát?
- Eddig bevett szokás volt nálunk, hogy meglévő adatbázisban szereplő e-mail címekre hirdettük Facebookon, ezt folytathatjuk a jövőben?
- Mi számít az Analytics-ben személyes adatnak?
- Hogyan tudom dokumentálni, ha valakinek töröltem a személyes adatait? Kell egyáltalán erről jegyzőkönyv?
Rengeteg különböző kérdés merül fel, amik még csak a jéghegy csúcsát képezik. Itt még nem esett szó a GDPR reputációépítő vagy épp romboló hatására, ami komoly belső és külső kommunikációs felkészülést igényel a vállalatoktól. Éppen ezért egy összevont, a HR és kommunikáció szakterületeinek szóló, az Ő tevékenységük során felmerülő példákon keresztül mutatjuk be a GDPR-re való felkészülés lépéseit, 2018. április 5-én az Impact Hub-ban.
Comments are closed.